Miejsca  na podium BIEGI i MTB

Biegi: Open = I-1, II-0, III-0 Kat. wiek. 102 / I-23, II-40, III-39         Cross Country: Open = I-0, II-0, III-1 Kat. wiek. 2 / I-1, II-0, III-1 Duathlon: Open - 0 Kat. wiek. 1/I-1, II-0, III-O

niedziela, 23 kwietnia 2017

9 Bieg Częstochowski

Częstochowa opanowana przez biegaczy!

22 kwietnia zapadnie w pamięci nie tylko 1045 biegaczom, którzy podjęli wyzwanie zmierzenia się z dziesięciokilometrową częstochowską trasą, ale również tysiącom kibiców oraz mieszkańców, którzy oglądali widowisko, wspierając zawodników.
Przebieg trasy zna wiele osób, jednak przechodził on pewne zmiany na przestrzeni lat. Start i meta znajdują się w III Alei NMP. Biegacze najpierw zbiegają z niej kierując się w ul.Nowowiejskiego, następnie Sobieskiego i powrót Śląską, Kilińskiego i po kolejnej nawrotce ponownie lądują w Alejach, ale to dopiero 3 km, gdzie mijają wymowny napis "Meta", lecz to jeszcze nie pora, tutaj zaczyna się najtrudniejszy dystans ok 2,5 km, gdzie każdy musi "chylić czoła" przed jasnogórską Maryją wbiegając na błonia, dalej Rynkiem Wieluńskim odbywa się kolejna walka z podbiegiem. Moment oddechu i po minięciu ul. Ewy zaczyna się ostatnia batalia z bardziej płaskim, ale wydłużonym podbiegiem - w ten właśnie sposób obiegamy Jasną Górę dookoła i zbiegamy w III Al. NMP, gdzie powtarzamy po raz kolejny początkowe 3 km. Na deser podbieg wśród szpaleru kibiców i możemy utonąć w morzu emocji, gdzie euforia z satysfakcją mierzy się z szybkimi pod biegowymi refleksjami.

Oczywiście, brałem udział w tym biegu /po raz drugi/ , sprawdzając moją aktualna formę. Rok wcześniej sprawdzian wypad bardzo pomyślnie - 40:22, co było wstępem  do łamania 40 min w następnych startach.
Udało się to dwukrotnie na atestowanej trasie 39:59 i bez atestu 39:47.

Ten rok jest troszeczkę inny, gdyż opóźniłem sezon przygotowawczy o trzy tygodnie /choroba/ oraz w trakcie przygotowań dopadły mnie dwa lekkie przeziębienia. Ogólnie i tak nie było tak źle.

Tak więc do startu podszedłem bardzo poważnie i starałem się złapać dość równy i w miarę szybki rytm biegu. Pogoda jak dla mnie była dobra. Pochmurno, momentami delikatne słońce oraz troszkę lekkiego deszczu przechodzącego w delikatny grad z temperatura ok. 9 stopni. Dokuczliwy był tylko wiatr w niektórych fragmentach trasy.
Wyszło ciut słabiej niż zakładałem, gdyż miało być poniżej 41 min a było 41:19. Ogólnie bieg wytrzymany w równym tempie: 5 km - 20:41, drugie 5 km - 20:38.
Sumując: open 85/1020, kat 18/233. Umiarkowany optymizm co do następnych wyników.
Umieszczam kilka zdjęć w galerii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o kulturalne komentarze !